رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: از 27 اسفند تا پایان یکم فرودین طی مدت 4 روز8 میلیون و 400 هزار نفر اقامت در کشور به ثبت رسید.

 ثبت 8 میلیون و 400 هزار نفر اقامت در کشور تا یکم فروردین به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  «علی اصغر مونسان» در حاشیه بازدید از خدمات رسانی به زائران و استقبال از زائران و مسافران در راه آهن مشهد گفت: خوشحالیم که از 27 اسفند 96 تا پایان یکم فروردین طی مدت چهار روز، حدود 8 میلیون و 400 هزار نفر شب اقامت به ثبت رسید که رشد 8 درصدی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی افزود: البته پیش بینی های ما بین 5 تا 10 درصد افزایش بود که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد و علاقه مندیم که با اقداماتی که در ستاد سفراستان ها در سراسر کشور انجام می شود این رقم نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: آمارها جمع بندی نشده است اما خراسان رضوی در رتبه اول یا دوم ورود زائر و گردشگر قرار دارد.

مونسان گفت: امیدواریم سفرها ایمن و همراه با خوشی باشد و در ایام باقی مانده هم چنان شاهد رشد بیشتر این عدد باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره برنامه اشتغال حوزه این سازمان اظهارکرد: در طرح اشتغال فراگیر 173 هزار شغل را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهایی کرده ایم و جزو برنامه های سال 97 این سازمان است.

وی افزود: بالغ بر 48 هزار شغل مربوط به حوزه صنایع دستی است و ما اعتقاد داریم با کمترین حمایت هم می توانیم به این آمار دست پیدا کنیم.

مونسان گفت: حوزه صنایع دستی به راحتی شغل ایجاد کرده و موجب توزیع عادلانه ثروت می شود و اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک را نیز فعال می کند.

وی  یادآورشد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دومین دستگاه در طرح اشغال فراگیر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ایران در نمایشگاه بین المللی مشهد خبرداد و گفت: این نمایشگاه از چهارم تا دوازدهم فروردین در فضایی بالغ بر 5 هزار متر مربع در مشهد برگزار خواهد شد.
مونسان با بیان این که برگزاری نمایشگاه موجب فروش صنایع دستی استاد کاران شده است، تصریح کرد: باید بازارچه های صنایع دستی را ایجاد کرده و رونق دهیم.

وی افزود: درخراسان رضوی با کمک استاندار و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد خواهد شد چون مشهد و خراسان رضوی قطب گردشگری، به ویژه قطب گردشگری خارجی است و می تواند در این زمینه فعالیت بیشری صورت گیرد.

انتهای پیام/س

سفر رییس سازمان میراث فرهنگی به مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.